• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
UpOnline logo RGB

UpOnline

Webboptimering + Sökmarknadsföring + Webbanalys = Resultat

  • Sökmotoroptimering (SEO)
  • Sökmarknadsföring (SEM)
  • Webbanalys
  • Webboptimering
  • Webbutveckling
  • Onlinekunskap
  • Om företaget
Affärsman analyserar digital dashboard med affärsdata

Webbanalys

Data talar sitt tydliga språk. Rätt uppsättning av Google Analytics eller andra verktyg för webbanalys är ett krav för mätbara resultat.

Webbanalys ska ses som ett krav eftersom det säkerställer att uppföljningen av de målsättningar som sätts är möjlig och att mätningen av respektive kanal och den egna webbplatsen sker korrekt och kan följas upp på ett tydligt sätt. Utan webbanalys eller med felaktigt uppsatt webbanalys (vilket är förvånansvärt vanligt) är det omöjligt att veta vilka marknadsföringsinsatser som fungerar och ger det resultat som önskas, oavsett om det gäller nya följare på Facebook, antal visningar av en video på YouTube eller besök och konverteringar på den egna webbplatsen.

Stapeldiagram med en trend som pekar uppåt tillsammans med ett cirkeldiagram ovanpå tangentbord
Stapeldiagram med en trend som pekar uppåt tillsammans med ett cirkeldiagram ovanpå tangentbord

UpOnline arbetar med ett flertal webbanalysverktyg för att följa och analysera data tillsammans med våra kunder. Vi är självklart certifierade där det finns möjlighet.

  • Google Analytic – Googles kostnadsfria verktyg för analys av webbplatstrafik, konverteringar och beteende på en webbplats.
  • Google Tag Manager – Googles kostnadsfria verktyg för att samla och kontrollera flera script och taggar på en webbplats, ex. Facebook Pixel, Google Analytics, Hotjar och Google Ads konverteringsscript
  • Google Datastudio – Googles kostnadsfria verktyg för att bygga sk. ”Dashboards” för att visualisera data från flera källor än Google Analytics, ex. data från Facebook, YouTube, LinkedIn, Instagram eller egna interna affärssystem
  • Google Search Console – Googles kostnadsfria verktyg för webbplatsägare vilket ger värdefull information om en webbplats status, indexering i Google, felsidor och mobilvänlighet
  • Bing Search Console – Bings motsvarighet till Google Search Console

Behöver ni hjälp att sätta upp eller säkerställa att er nuvarande webbanalys fungerar som den ska? Eller behöver ni vägledning i vilka mål ni ska följa och få dem presenterade i en realtidsdashboard som kan sitta på kontoret där kollegorna och cheferna kan följa utvecklingen av arbetet online? Kontakta oss, vi kan webbanalys.

Kontakta oss


Inget sälj, inga gissningar, inga färdiga paket. Vi vill leverera resultat och för att kunna lyckas behöver vi förstå er nuvarande situation och era utmaningar, möjligheter och önskemål. Välkommen att kontakta oss via telefon, e-post eller kontaktformuläret nedan så bokar vi ett möte och tar det därifrån.


UpOnline vit symbol på blå bakgrund

Christer Örjegren

Specialist - Sök, webb & analys, UpOnline AB

E-post: christer@uponline.se
Tel: +46 70 690 90 48

  • Visit Facebook account (opens in a new tab)
  • Visit Instagram account (opens in a new tab)
  • Email

”*” anger obligatoriska fält

Namn*
Berätta vad du vill. Om du undrar över något är det bara att fråga.
Samtycke*
Jag samtycker att denna webbplats och mottagaren av kontaktformuläret lagrar och använder bifogade kontaktuppgifter enligt GDPR.

UpOnline

Copyright © 2025 · UpOnline AB · Logga in

  • Om företaget
  • Integritetspolicy